Największe strachy:Zdrada przez bliskich, zakucie w kajdany, tygrysy śnieżne
Więzy:Siglas Morwyns - przybrany ojciec Cathala. Szanowany czarodziej, zyskał sławę w swoim środowisku dzięki badaniom meteorologicznym, jednak przez parę ostatnich lat bada grawitację. Jest liderem Grawitów - badają wszystkie możliwości i granice manipulacji tą siłą. Siglas planuje stworzyć czar, który pozwoli mu pokonać krwiożercze królestwa i zaprowadzić pokój. Cathal uważa, że to stanowczo zbyt radykalne - jednak obiecali sobie wzajemny brak ingerencji w badania.
Wygląd:Dwudziestoletni czarodziej o fioletowej skórze. Jest wątłej budowy, a kruczoczarne włosy zakrywają mu większość twarzy. Nosi grzywkę po lewej stronie twarzy, częściowo zakrywa jego bliznę z czasów, kiedy był niewolnikiem. Ma około 1,8 metra i waży 65 kilogramów. Zazwyczaj chodzi w brązowym płaszczu i nieco jaśniejszym, nieprzyczepianym, kapturze z czerwonym włosiem. Często chodzi, podpierając się kosturem - prostym kijem osikowym, który zakończony jest miedzianą obręczą. Rysy twarzy ma przeciętne; dosyć ostre, jednak blizny przeszkadzają, żeby nazwać go przystojnym. Jego ogon mierzy około czterdzieści centymetrów i zakończony jest czarnymi włosami, które wyglądają jak pędzel.
Charakter i ideały:Zależy mu na sile - wierzy, że tylko ona może sprawić, że zdobędzie kogoś bliskiego (żonę lub też, na co liczy bardziej, towarzyszy). Nie jest maniakiem, chce tylko osiągnąć sto procent swojego prawdziwego potencjału - jako czarodzieja, jako agari, jako wojownika (nie odprawia mrocznych rytuałów, ale nie gardzi zaklętym przedmiotem). Jego niewolniczy epizod wykształcił u niego nienawiść do silnych, którzy wykorzystują moc dla siebie. Nie czuje nienawiści do żadnej z ras, najwyżej któraś źle mu się kojarzy.
Ne jego szacunek trzeba sobie zapracować, jednak posiada dużą wiedzę magiczną - kiedy tylko nabędzie praktycznego doświadczenia, jego szacunek będzie wart starań.
Oprócz tego, lubi podróżować i poznawać wszystko co nowe; gatunki, kraje, kultury. Jego ciekawość czasem doprowadza do tego, że potrafi się zainteresować okrutnym eksperymentem, co prowadzi do późniejszych wyrzutów sumienia.
Narodowość:Sachdirczyk
Wiara:Ateizm z poszanowaniem kodeksu moralnego i prawa. Cathal wie, że na tym świecie istnieją potężne, boskie siły, jednak sądzi, że żaden z nich nie jest "właściwy".
Historia:Urodził się na ubogich pustyniach Imperium Sachdiry jako syn tkaczki i kamieniarza. Prostując - kamieniarz nie był jego biologicznym ojcem. Zawsze wymagał od niego bezpłatnej pomocy w rysowaniu nagrobków czy budynków. Co do matki... wystarczy powiedzieć, że był dzieckiem z gwałtu. Pracował na oba etaty - u ojca i u matki, bo nie miał innego wyboru. Zmieniło się to, kiedy do jego wioski przybyła krasnoludzka karawana. Rodzice sprzedali go jako niewolnika. Mimo protestów, jego ręce i szyję zakuto w kajdany, jednak nie musiał czekać długo na nowego "właściciela".
Nazywał się Sentiur. Był ludzkim magiem. Oprócz sprawunków podstawowych (jak sprzątanie czy gotowanie), wykorzystywał go w sposób, który Cathal uważa za niewybaczalny. Sentiur specjalizował się w tworzeniu chowańców - potrafił opanować dzikie zwierzęta i uczynić z nich armię. Jednak zapragnął czegoś więcej. Czegoś innego. Chciał stworzyć chowańca, istotę posłuszną jego woli, z istoty myślącej. Ciało i umysł Cathala były wykonywane przez długie tygodnie - sterował nim jak marionetką i to właśnie tak zdobył bliznę na swojej twarzy - kiedy Sentiur nim sterował, był zbyt pijany, żeby uniknąć szponów śnieżnego tygrysa.
Cathal przestał był niewolnikiem, kiedy do posiadłości Sentiura przybyli znani czarodzieje uniwersyteccy - Siglas i Grawici. Sentiur użył swoich zwierząt, żeby ich zaatakować, jednak Grawici wygrali, mimo wielu strat. Siglas uwolnił Cathala i zaopiekował się nim. Przez parę lat traktował jak syna - podarował mu nawet swoje nazwisko. Jednak młody mag nie zgadzał się z jego radykalnymi pomysłami. Podzielał jego idee - nienawidził, kiedy ktoś czynił zło słabszym. Pokłócili się i zawarli pakt o niemieszaniu się do spraw drugiego. W przyjaznych stosunkach się rozstali, a Cathal wyruszył w podróż - sprawdzić, czy ludobójstwo jest jedynym sposobem na wykorzenienie zła z tego świata.
Umiejętności specjalne:Zapłon I - otoczenie ciała płomieniami, możliwość kontroli kształtu - także płonących elementów (+2 do budowy, koszt 1 na turę, +2 obrażeń z pięści)
Odporność na Ciepło I - umiejętność znoszenia wysokich temperatur i pustynnego klimatu
Ogniki I - obłożenie ogniem broni lub innego przedmiotu (dodaje do broni obrażenia +2, koszt 1)
Umiejętności:Znajomość kultur - podczas pobytu u Siglasa nauczył się wiele o innych krajach
Orientacja przestrzenna - naprawdę trudno, żeby się zgubił. W wolnym czasie szkicuje mapy, ale często wystarcza jego intuicja
Wyczuwanie zmian w pogodzie - jego kolana mówią mu, kiedy ma dojść do gwałtownej zmiany pogody
Ekwipunek:
- 10 florenów
- Osikowy kostur z miedzianą obręczą (+3 do obrażeń magicznych, +2 do ciosów fizycznych)
- Znoszona szata Malzo (+3 do obrony,
- Spoiler:
Szata którą dostałeś od Malzo w koszarach. Pachnie lawendą i przy pierwszym założeniu na siebie mogłeś odczuć przyjemnie ciepło na całym tułowiu, widocznie nie chroni tylko korpus, lecz całe ciało. Jest wygodna, jakby specjalnie dobrała rozmiar do swojego ciała...
- Lekki kostur (+3 do obrażeń magicznych, +3 do obrażeń fizycznych)
- Kapelusz Malzo (+1 do obrony)