@Figar Admin
Liczba postów : 286 Join date : 07/03/2020
| Temat: Religie Sob Mar 21, 2020 1:42 am | |
| Świat Okręgów (Circulos) mieści pod niebem wiele religii - oto jednego z nich:
- Anielska wiara Zakonu Enochian
Wiara zakłada istnienie trójki bytów anielskich - Cheruba, Serafa i Archa. Anioły objawiają się ludziom, którzy są bardziej wrażliwi - czynią ich powiernikami swoich sekretów. Mają podstawowe trzy zasady; po pierwsze, unicestwić heretyckie kraje i wyznania. Po drugie, zaprowadzić zwierzchność Zakonu Enochian nad czystymi państwami - ma to pomóc najuboższym. Po trzecie, wyplenić zło, by uzyskać zbawienie. Rzeczywistość jest inna - Enochianie, słuchając anielskich podszeptów, starają się przekonać pierwsze najuboższych, potem całe kraje. Dopiero wtedy zaczną szerzyć swoją prawdziwą misję - misję zdobycia zwierzchnictwa nad światem.
- Wiara Trzech
Wiara Trzech lub Wiara w Trzech jest to religia wyznawana głównie w Erlaendzie. Opiera się na wierzeniu w trzy równe sobie bóstwa: Ojca zwanego też Wojownikiem, którego symbolem jest miecz, patrona ojców i rycerzy, obrońców i żywicieli rodziny; Matki zwanej też Żywicielką, patronką matek i zamężnych dziewcząt, ale też chłopów i każdego kto zajmuje się rolnictwem czy hodowlą; oraz Wędrowca zwanego też Mędrcem, patrona kapłanów, uczonych i pisarzy. Każde Erlaendzkie dziecko w wieku 10 lat zostaje ofiarowane danemu bogu które ma mu dać swoje błogosławieństwo, Wojownikowi mogą być oddani wyłącznie synowie rycerzy oraz w niższych stanach tylko pierworodni z wyjątkiem rodzin chłopskich, dziewczęta z reguły oddawane są Matce, choć w rodzinach chłopskich zazwyczaj wszyscy są jej poświęcani. Mędrcowi poświęceni są wyłącznie chłopcy których przeznaczeniem jest służba kapłańska.
- Wiara w Drogę
Jest to jedna z najbardziej popularnych wiar. Nie zakłada istnienia osobowego absolutu. Wierzy się, że życie każdego człowieka jest jego Drogą, losem który prowadzi go w stronę jego przeznaczenia. Droga często bywa kręta i ciemna, tak jak życie bywa trudne i bolesne, ale cel na jej końcu jest jasny i świeci białym światłem - tak przynajmniej podają ci którzy zostali cudem przywróceni do życia. Czym jest to światło - nie wiadomo, ale wierzy się iż pochodzi ono z Raju który znajduje się na końcu Drogi. Wierzy się również że ci którzy wybierają zło w swoim życiu - rozwiązania proste, a na pewno prostsze od dobra, idą Prostą Drogą, Drogą Zła, która wedle wierzeń zwodzi złych ludzi łatwością w jej przechodzeniu i prowadzi ich do Czeluści, Wiecznej Ciemności.
- Wierzenia z Imperium Sachdiry:
Najważniejszym z bogów jest faraon - zarówno żyjący, jak i martwy, bo lud wierzy w przechodzenie boskiego pierwiastka. Istnieją także bóstwa politeistyczne - stoją w hierarchii niżej od faraona, jednak nawet on liczy się z ich mocą. Andromalius - bóg krwi i cierpienia, skrzydlaty agari z głową szakala. Jego atrybutami są rzeźniczy topór o długim drzewcu oraz złota szata. Jest bóstwem wojowników i mścicieli. Osoby, które podejmują krwawą zemstę, przyjmują jego imię. Feniks - pijany dużą literą, jedyne w pełni zwierzęce bóstwo. Patron Piór Feniksa, które są nazywane "Feniksową Wspólnotą". Protoplasta innych feniksów, daje kapłanom moc leczenia. Hippar - jedno z dwóch bóstw rzecznych, mężczyzna z głową hipopotama i rosłym torsem. Bóstwo męstwa. Sarbek - drugie bóstwo rzeczne, mężczyzna z głową i łuskami krokodyla, również ogonem. Bóstwo okazji. Neprot - ptasia bogini o głowie sępa. Patronuje ubogim, przedstawiana z padliną w dziobie. Sarpio - dawny patron niemal wymarłej rasy scorpiów. Przestawiany jako agari z wielkim żądłem. Patronuje śmierci.
- Enmanyzm
Enmanyzm, wiara w Boga Niszczącego Ognia, Saruzena, który nazywany jest także Bogiem Małp. Ten kult posiada jednak sprzymierzeńców - enmanyzm jest jedną z najstarszych religii, przetrwała jedynie garstka praktyków tej wiary, nawet wśród długowiecznych elfów, którzy dawniej mu służyli. W czasach starożytnych, Saruzen i jego elficka magia szykowali się do podbicia świata - naprzeciw im jednak stanęła druga armia elfów ze smokiem na czele. Po latach walk, Saruzen upadł, a jego słudzy zginęli, uciekli, a nawet wyparli się go. Kiedy wróci, będzie szukał zemsty - nie uchowa się żaden smok, a w szczególności Halebnir, Smok Wrzącej Stali.
| |
|