Svensztyk
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Svensztyk

Zapraszamy do gry na naszym forum - Mistrzowie gry i gracze tworzą wspólne uniwersum, celujemy, żeby nasz PBF był zrobiony w stylu papierowego RPG - luźna konwencja, realistyczne przygody i przyjazna atmosfera. Dołącz już teraz!
 
IndeksIndeks  PortalPortal  CalendarCalendar  ArtykułyArtykuły  FAQFAQ  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Religie

Go down 
AutorWiadomość
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Religie       Empty
PisanieTemat: Religie    Religie       EmptySob Mar 21, 2020 1:42 am

Świat Okręgów (Circulos) mieści pod niebem wiele religii - oto jednego z nich:

  • Anielska wiara Zakonu Enochian
    Wiara zakłada istnienie trójki bytów anielskich - Cheruba, Serafa i Archa. Anioły objawiają się ludziom, którzy są bardziej wrażliwi - czynią ich powiernikami swoich sekretów. Mają podstawowe trzy zasady; po pierwsze, unicestwić heretyckie kraje i wyznania. Po drugie, zaprowadzić zwierzchność Zakonu Enochian nad czystymi państwami - ma to pomóc najuboższym. Po trzecie, wyplenić zło, by uzyskać zbawienie. Rzeczywistość jest inna - Enochianie, słuchając anielskich podszeptów, starają się przekonać pierwsze najuboższych, potem całe kraje. Dopiero wtedy zaczną szerzyć swoją prawdziwą misję - misję zdobycia zwierzchnictwa nad światem.

  • Wiara Trzech
    Wiara Trzech lub Wiara w Trzech jest to religia wyznawana głównie w Erlaendzie. Opiera się na wierzeniu w trzy równe sobie bóstwa: Ojca zwanego też Wojownikiem, którego symbolem jest miecz, patrona ojców i rycerzy, obrońców i żywicieli rodziny; Matki zwanej też Żywicielką, patronką matek i zamężnych dziewcząt, ale też chłopów i każdego kto zajmuje się rolnictwem czy hodowlą; oraz Wędrowca zwanego też Mędrcem, patrona kapłanów, uczonych i pisarzy. Każde Erlaendzkie dziecko w wieku 10 lat zostaje ofiarowane danemu bogu które ma mu dać swoje błogosławieństwo, Wojownikowi mogą być oddani wyłącznie synowie rycerzy oraz w niższych stanach tylko pierworodni z wyjątkiem rodzin chłopskich, dziewczęta z reguły oddawane są Matce, choć w rodzinach chłopskich zazwyczaj wszyscy są jej poświęcani. Mędrcowi poświęceni są wyłącznie chłopcy których przeznaczeniem jest służba kapłańska.

  • Wiara w Drogę
    Jest to jedna z najbardziej popularnych wiar. Nie zakłada istnienia osobowego absolutu. Wierzy się, że życie każdego człowieka jest jego Drogą, losem który prowadzi go w stronę jego przeznaczenia. Droga często bywa kręta i ciemna, tak jak życie bywa trudne i bolesne, ale cel na jej końcu jest jasny i świeci białym światłem - tak przynajmniej podają ci którzy zostali cudem przywróceni do życia. Czym jest to światło - nie wiadomo, ale wierzy się iż pochodzi ono z Raju który znajduje się na końcu Drogi. Wierzy się również że ci którzy wybierają zło w swoim życiu - rozwiązania proste, a na pewno prostsze od dobra, idą Prostą Drogą, Drogą Zła, która wedle wierzeń zwodzi złych ludzi łatwością w jej przechodzeniu i prowadzi ich do Czeluści, Wiecznej Ciemności.

  • Wierzenia z Imperium Sachdiry:
    Najważniejszym z bogów jest faraon - zarówno żyjący, jak i martwy, bo lud wierzy w przechodzenie boskiego pierwiastka. Istnieją także bóstwa politeistyczne - stoją w hierarchii niżej od faraona, jednak nawet on liczy się z ich mocą.
    Andromalius - bóg krwi i cierpienia, skrzydlaty agari z głową szakala. Jego atrybutami są rzeźniczy topór o długim drzewcu oraz złota szata. Jest bóstwem wojowników i mścicieli. Osoby, które podejmują krwawą zemstę, przyjmują jego imię.
    Feniks - pijany dużą literą, jedyne w pełni zwierzęce bóstwo. Patron Piór Feniksa, które są nazywane "Feniksową Wspólnotą". Protoplasta innych feniksów, daje kapłanom moc leczenia.
    Hippar - jedno z dwóch bóstw rzecznych, mężczyzna z głową hipopotama i rosłym torsem. Bóstwo męstwa.
    Sarbek - drugie bóstwo rzeczne, mężczyzna z głową i łuskami krokodyla, również ogonem. Bóstwo okazji.
    Neprot - ptasia bogini o głowie sępa. Patronuje ubogim, przedstawiana z padliną w dziobie.
    Sarpio - dawny patron niemal wymarłej rasy scorpiów. Przestawiany jako agari z wielkim żądłem. Patronuje śmierci.

  • Enmanyzm
    Enmanyzm, wiara w Boga Niszczącego Ognia, Saruzena, który nazywany jest także Bogiem Małp. Ten kult posiada jednak sprzymierzeńców - enmanyzm jest jedną z najstarszych religii, przetrwała jedynie garstka praktyków tej wiary, nawet wśród długowiecznych elfów, którzy dawniej mu służyli. W czasach starożytnych, Saruzen i jego elficka magia szykowali się do podbicia świata - naprzeciw im jednak stanęła druga armia elfów ze smokiem na czele. Po latach walk, Saruzen upadł, a jego słudzy zginęli, uciekli, a nawet wyparli się go. Kiedy wróci, będzie szukał zemsty - nie uchowa się żaden smok, a w szczególności Halebnir, Smok Wrzącej Stali.

Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
 
Religie
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Svensztyk :: Organizacja forum :: Zbiór wiedzy-
Skocz do: