Svensztyk
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Svensztyk

Zapraszamy do gry na naszym forum - Mistrzowie gry i gracze tworzą wspólne uniwersum, celujemy, żeby nasz PBF był zrobiony w stylu papierowego RPG - luźna konwencja, realistyczne przygody i przyjazna atmosfera. Dołącz już teraz!
 
IndeksIndeks  PortalPortal  CalendarCalendar  ArtykułyArtykuły  FAQFAQ  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Kraje

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Kraje         Empty
PisanieTemat: Kraje    Kraje         EmptySob Mar 21, 2020 2:15 am

Wszyscy razem tworzymy uniwersum gry - jeżeli macie propozycję kraju lub zmian, które dotyczącą nawet już istniejącego, piszcie tutaj.
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Kraje         Empty
PisanieTemat: Re: Kraje    Kraje         EmptySob Mar 21, 2020 2:19 am

Zamiana dotycząca Wysokiego Królestwa Ellaneth - sprawowane są tam rządy oligarchiczne. Przed wiekami kraj był rządzony przez dwie persony - elfa i smoka. Oboje mieli równą władzę i na ten czas przypadał okres ich szczytowej potęgi. Jednak od pewnego wydarzenia zaczęto liczyć czas - była to walka Króla Smoka, Bronteusza, z najeżdżającym królestwo. Król Smok wygrał, jednak odniósł poważne rany i odpoczywa w swojej Jaskini Tronowej. Od tego czasu królowie elficcy zmieniali się - jednak chodzą słuchy, że Bronteusz niedługo wybudzi się ze śpiączki i przywróci elfom dawną chwałę.
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Plootonovy
Admin



Liczba postów : 116
Join date : 07/03/2020

Kraje         Empty
PisanieTemat: Re: Kraje    Kraje         EmptyPią Kwi 10, 2020 2:56 pm

Księstwa Frezyjskie

Frezowie, choć łączy ich wspólny język, kultura i historia, są podzieleni w trwającym dwa wieki rozbiciu ich dawnego kraju. Królestwo Frezji było państwem średniej wielkości, zawdzięczające bogactwo Zachodniemu Szlaku Handlowemu, który przechodził przez kraj aby dotrzeć do sąsiadującego z Frezją Karwnoru. Monarchowie zasiadający w stolicy, Bradenval, bili własną monetę, talar bradenvalski, a bezpieczeństwo zapewniało morze od zachodu, oraz góry Frezyjskie od wschodu, należące do łańcucha gór Naeryjskich, nazwanych tak jeszcze przez starożytnych elfów. nazwane tak jeszcze przez starożytnych elfów. Założone zostało przez legendarną wojowniczkę Naevis, przewodzącą frezyjskiemu ludowi. Lecz gdy królowi Farlavenowi III urodziły się trojaczki, zgodnie z prawem dziedziczenia musiał podzielić swój kraj między swoje dzieci, licząc na to że w jakiś czas po jego śmierci Frezowie znów zjednoczą się pod jednym znakiem. Kraj podzielił się więc na trzy części i trzech braci stanęło do walki o władzę, koronę królewską i kontrolę nad lukratywnym szlakiem handlowym. Konflikt ten podzielił jeszcze bardziej Frezów, a bunt części możnych dopełnił dzieła zniszczenia. Teraz księstwa - słabe i podzielone - są wystawione na wiele zewnętrznych zagrożeń.

Księstwo Bradenval
Władca: Tankredt II
Waluta: Floren karwnorski

Księstwo to obejmuje dawną stolicę Frezji o tej samej nazwie. Z tego powodu władca księstwa tytułuje się królem Frezji, ale nigdy nie miał dość siły by zmusić kogokolwiek do uznania tego tytułu. Jego księstwo jest względnie bogate, ale niewielkie. Przez jego terytorium, wysunięte najbardziej na południowy-wschód ze wszystkich księstw, przechodzi co prawda Zachodni Szlak, ale niewystarczająca ilość portów znacznie ogranicza możliwości handlowe Brandenvalu. Księstwo jest w znacznym stopniu zależne gospodarczo od Wolnego Miasta - to z jego portów korzysta do prowadzenia handlu morskiego, z tego też powodu floren karwnorski jest najpowszechniejszą walutą w księstwie. Wszystko po to by nie dać na sobie zarobić pozostałym księstwom.

Księstwo Veikraaven
Władca: Vitras I
Waluta: Gryfy arwadzkie

Księstwo Veikraaven to największe z frezyjskich księstw. Kontroluje centralną, największą część frezyjskiego wybrzeża i co za tym idzie - większość portów i handlu morskiego księstw. Pomimo iż Veikraaven jest najsilniejszym z frezyjskich państw, jego władca, małoletni i kontrolowany przez radę regencyjną, charakteryzuje się biernością w rządzeniu, a kraj trawiony jest przez korupcję i samowolę możnych. Ze względu na rosnące wpływy arwadzkie walutą są gryfy.

Księstwo Osenzeeld
Władczyni: Meevra I
Waluta: Gryf arwadzki

Na skutek agnatyczno-kognatycznego prawa dziedziczenia które wprowadził jeden z książąt Osenzeeldu, powołując się na legendarny przykład pierwszej władczyni - Naevis, do władzy doszła druga we frezyjskiej historii kobieta. Jej położone najdalej na północny-zachód księstwo graniczyło bezpośrednio z Cesarstwem Arwadii i, wiązane z nim coraz bliżej ekonomicznie i politycznie, weszło w jego skład jako jego marchia. W księstwie nie brakuje nastrojów separatystycznych, ale i wiele jest głosów upatrujących w sile Cesarstwa nadzieję na zjednoczenie Frezji. Na razie księżna Meevra zachowuje tajemniczą, kamienną twarz, zdradzając nic więcej prócz wybitnych i chłodnych zdolności politycznych.

Federacja Północnej Frezji
Władza: Brak władzy centralnej
Waluta: Floren karwnorski

Jest to twór którego istnienia król Farlaven nie przewidział w swoim testamencie. Jest to luźny sojusz samowolnych lordów którzy korzystając z niezadowolenia społecznego podnieśli bunt przeciw książętom i wykroili sobie małe państewka w północnej, górskiej części Frezji. Słabość swoich małych krajów rekompensują kontrolą nad najważniejszymi surowcami wydobywanymi w górach Frezyjskich, czyniąc bardziej opłacalnym dla książąt handel z Federacją od rozwiązania siłowego.
Powrót do góry Go down
@Plootonovy
Admin



Liczba postów : 116
Join date : 07/03/2020

Kraje         Empty
PisanieTemat: Re: Kraje    Kraje         EmptySob Kwi 11, 2020 8:30 pm

Królestwo Matry

Herb: W polu czerwonym wiwern złoty

Władca: Boroshtyan Mądry

Waluta: Gulden matreński

Powiada się że mocarstwa nie mają przyjaciół, a jedynie interesy. Jednakże przykład Matry i Erlaendu jawnie w tę zasadę godzi. Lud ten, wywodzący się od koczowniczych pasterzy i hodowców koni, od początku swojej historii żył w zgodzie i przyjaźni z Erlaendczykami, których państwo dzieli długą granicę na północy. Gdy w roku 560 wedle kalendarza erlaendzkiego Matryjczycy osiadli w rozległej, otoczonej górami nizinie Dravagesh, z główną rzeką o tej samej nazwie, zbudowali miasta i stolicę - Tishvatar. Przez wieki stawali wiernie do walki ramię w ramię z Cesarstwem Erlaendu przeciwko wspólnym wrogom, łączeni wspólnym kręgiem wschodniocesarskiej kultury, i choć ich sojusznicy, założyciele tej kultury, sami wpadli pod silne wpływy zachodnie, Matryjczycy pozostali przy swoich wschodnich korzeniach. Ich kraj słynie z najlepszych w świecie koni i wybornych jeźdźców, ale brak surowców mineralnych i istotnych szlaków handlowych sprawia, iż Matra nie zalicza się do krajów najbogatszych.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





Kraje         Empty
PisanieTemat: Re: Kraje    Kraje         Empty

Powrót do góry Go down
 
Kraje
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Kraje grywalne
» Kolejne kraje grywalne

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Svensztyk :: Organizacja forum :: Propozycje-
Skocz do: