Jedną z cech naszego realizmu jest śmierć. Jeżeli Twoja postać będzie robiła same ryzykowne rzeczy, lub po prostu będzie miała niesamowitego pecha, może umrzeć. Jednak zaczynacie po parę razy od zera byłoby nudne; respawny wyglądają tak, że postać umiera (oprócz przypadków w rodzaju "nekromanta mnie przywrócił), jednak gracz nie traci całego doświadczenia.
Podczas zakładania nowej postaci, gracz powinien dać link do poprzedniej postaci, a otrzyma premię zależną od poziomu martwej postaci, co prezentuje się tak:
Poziomy 1-3: 50% doświadczenia
Poziomy 4-5: 35% doświadczenia
Poziomy 6-reszta: 25% doświadczenia
Istnieją także dodatkowe ustalenie w sprawie przedmiotów; gracz może zgłosić swoją postać do misji z uwzględnieniem "odzyskania przedmiotów". Powinien wtedy napisać o tym swojemu Mistrzowi Gry, a on może doprowadzić gracza do odzyskania paru przedmiotów z jego dawnej postaci, zależnie od rzutu 1d3.
Jeżeli gracz posiadał depozyt w banku, może także rzucić kością 1d100, żeby określić procent pieniędzy, jaki odzyska. Ten procent jest zaokrąglany i może być wprowadzony jako "zagubiona sakiewka" do przygody gracza.
Jeżeli gracz zabezpieczył się przed śmiercią w inny sposób, np. tworząc chowańca, wskrzeszenie zostanie przeprowadzone w inny sposób.