Svensztyk
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Svensztyk

Zapraszamy do gry na naszym forum - Mistrzowie gry i gracze tworzą wspólne uniwersum, celujemy, żeby nasz PBF był zrobiony w stylu papierowego RPG - luźna konwencja, realistyczne przygody i przyjazna atmosfera. Dołącz już teraz!
 
IndeksIndeks  PortalPortal  CalendarCalendar  ArtykułyArtykuły  FAQFAQ  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 System rodzajów broni

Go down 
2 posters
AutorWiadomość
@Plootonovy
Admin



Liczba postów : 116
Join date : 07/03/2020

System rodzajów broni Empty
PisanieTemat: System rodzajów broni   System rodzajów broni EmptyWto Sty 05, 2021 3:47 am

Istnieje niewiele różnic między broniami, jest więc niewiele sensu w użytkowaniu i w ogóle istnieniu różnych broni, jeśli ich efekt ma być taki sam. Niewiele jest też sensu w istnieniu obok siebie narzędzi i dedykowanej broni bojowej, jeśli te pierwsze mają mieć takie same walory jak zwykła broń, a ponadto dają bonusy do rzemieślnictwa. Stąd należy wprowadzić szereg zmian:

Po pierwsze, należy wprowadzić najogólniejszy podział wyposażenia na dwie grupy: broń i narzędzia.
-Dedykowana broń bojowa będzie posiadała specyficzne bonusy do walki, dzięki czemu ich użycie będzie bardziej opłacalne w walce niż narzędzi.
-Narzędzia dalej będą mogły zostać użyte w walce, ale będą zapewniać bonusy tylko do np. rzemieślnictwa, więc nie będą tak efektywne.

Dalej - Broń należy podzielić na następujące kategorie:

Broń do walki wręcz:
-Broń biała (miecze, sztylety), znaczny bonus przeciwko przeciwnikom nieopancerzonym i lekko opancerzonym (lekkie, np. skórzane pancerze są podatne na cięcia), niewielki bonus przeciwko ciężkim pancerzom (precyzyjne pchnięcia i sztychy)
-Broń obuchowa, znaczny bonus przeciwko przeciwnikom nieopancerzonym i opancerzonym, niewielki minus przeciwko lekkim pancerzom (amortyzują uderzenia), precyzja będzie potrzebna do atakowania głowy lekko opancerzonego przeciwnika
-Topory, znaczny bonus przeciwko nieopancerzonym i przeciw tarczom, minus przeciw ciężkim pancerzom (blach praktycznie nie da się przeciąć)
-Broń drzewcowa, uniwersalna, skuteczna na równi przeciwko różnym rodzajom pancerzy, posiada bonus przeciwko każdemu szarżującemu wrogowi, latającym przeciwnikom (długość tej broni pozwala łatwiej walczyć z latającym wrogiem niż znacznie krótsza broń do walki wręcz)

Broń dystansowa:
-Broń miotana (noże, topory do rzucania, oszczepy), mają krótki zasięg, ale nie wymagają przeładowywania i zadają duże obrażenia
-Łuki, szybkie w strzelaniu i celne, ale w walce z ciężkozbrojnym przeciwnikiem lub gruboskórną bestią mogą wymagać precyzji by trafić w czułe punkty
-Kusze, ich przeładowanie winno zajmować chwilę, mają mniejszy zasięg, ale są celne i zadają duże obrażenia, przebijają pancerz
-Broń palna, zawodna i długa w przeładowaniu, niecelna, ale posiadająca dewastującą siłę ognia, bezlitośnie przebija się przez pancerz, huk, ogień i dym mogą też wzbudzać przerażenie wśród zwierząt i ludzi nieobeznanych z tą bronią

Każda broń dystansowa może być użyta w walce wręcz, zadając 1 obr.

Pancerze powinny być podzielone na:
Lekkie (przeszywanice, kolczugi, zbroje lamelkowe itd), chroniące przede wszystkim przed bronią obuchową i w mniejszym stopniu przed innymi obrażeniami,
Ciężkie (brygantyny, zbroje łuskowe, płytowe), chroniące przed łukami, toporami i lekką bronią, wrażliwe na broń palną, obuchową, kusze, w mniejszym stopniu na broń białą

Rzecz jasna system pozostawia wolną rękę na wszelakie bronie magiczne i zaklęte
Powrót do góry Go down
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

System rodzajów broni Empty
PisanieTemat: Re: System rodzajów broni   System rodzajów broni EmptyCzw Sty 21, 2021 10:42 pm

Jak nikt nie wnosi sprzeciwu to możesz to wprowadzić, dodałbym jeszcze do broni dystansowej: Broń oblężnicza (katapulty, onagery, armaty, tarany i tym podobne) i Inna broń dystansowa (magiczna, dmuchawki z trucizną, proce).

Do tych do walki wręcz: Inna do walki wręcz (magiczna, żelazne szpony, jakaś tarcza w stylu Kapitana Ameryki) i może podzieliłbym Broń białą na dwa typy: Broń białą kłującą i Broń białą tnącą, kłująca miałaby bonus w stylu efektu Krwawienia przez określoną ilość tur i mielibyśmy w każdej statystyce po 6 umiejętności.
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Plootonovy
Admin



Liczba postów : 116
Join date : 07/03/2020

System rodzajów broni Empty
PisanieTemat: Re: System rodzajów broni   System rodzajów broni EmptyCzw Sty 21, 2021 10:50 pm

Ja bym to zrobił tak, że bym nie rozdzielał broni na tak wiele kategorii, zamiast tego ograniczyć się do nadawania konkretnych cech jakimś unikalnym broniom. Można dodać kategorię "inne" i tam też bronie byłyby zupełnie nieszablonowe i unikalne. Podczas liczenia rzutów można by używać średniej z dwóch różnych umiejętności, jeśli istniałaby potrzeba.
Powrót do góry Go down
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

System rodzajów broni Empty
PisanieTemat: Re: System rodzajów broni   System rodzajów broni EmptyCzw Sty 21, 2021 11:42 pm

Pytanie: chcesz zostawić statystykę główną Broń czy podzielić ją na dwie: Broń dystansowa i Broń do walki wręcz?

Średnia to średni pomysł (#Suchary), lepiej jest po prostu więcej rzutów zrobić; np. łatwy na jedną statystykę i trudny na drugą, ale każdy MG może po swojemu robić.

A co do narzędzi, jak już przetestowaliśmy parę walk (a dokładnie to dwie) to można się wziąć za legitniejsze rozdawnictwo obrażeń wśród broni. Jak chcesz to możesz sam ogarnąć, ale masz userów i MG do pomocy (Bobby potrzebuje się wykazać).
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Plootonovy
Admin



Liczba postów : 116
Join date : 07/03/2020

System rodzajów broni Empty
PisanieTemat: Re: System rodzajów broni   System rodzajów broni EmptyPią Sty 22, 2021 11:20 pm

Jestem za rozbiciem Broni na broń wręcz i dystansową. Z resztą się zgadzam, choć bronię pomysłu średniej, bo często umożliwia większe zbalansowanie rzutów.
Powrót do góry Go down
Sponsored content





System rodzajów broni Empty
PisanieTemat: Re: System rodzajów broni   System rodzajów broni Empty

Powrót do góry Go down
 
System rodzajów broni
Powrót do góry 
Strona 1 z 1

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Svensztyk :: Organizacja forum :: Propozycje-
Skocz do: