Svensztyk
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Svensztyk

Zapraszamy do gry na naszym forum - Mistrzowie gry i gracze tworzą wspólne uniwersum, celujemy, żeby nasz PBF był zrobiony w stylu papierowego RPG - luźna konwencja, realistyczne przygody i przyjazna atmosfera. Dołącz już teraz!
 
IndeksIndeks  PortalPortal  CalendarCalendar  ArtykułyArtykuły  FAQFAQ  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

 

 Grywalne rasy

Go down 
AutorWiadomość
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Grywalne rasy Empty
PisanieTemat: Grywalne rasy   Grywalne rasy EmptySob Mar 07, 2020 4:41 pm

Grywalne rasy - zbiór ras fantastycznych, które uznało forum graczy. Każdy z graczy musi wybrać jedną z nich, chyba że jego własna propozycja zostanie zaakceptowana. Na start otrzymuje bonusy statystyk i umiejętność rasową, chyba że powiedziane jest inaczej.
Pierwsza rasa w każdym poście to rasa podstawowa, drugą natomiast jest jej oświecenie.
Oświecenie - jest to mechanika, która pozwala na coś w rodzaju "ewolucji". W wyniku zgromadzonego doświadczenia i mocy (10. poziom), ciała mogą się zmienić (wymagany jest również specjalny warunek). Ich podstawowe umiejętności są silniejsze, mają także dostęp do dodatkowej umiejętności. Oświecenie daje dwa punkty w konkretną umiejętność i trzy do rozdania według uznania.

Są to rasy, których stworzenie było najprostsze - jednak w przyszłości ich liczba może się zwiększyć. Również gracze mogą proponować nowe rasy (opisując je oraz podstawowe kwestie mechaniczne), które po rozpatrzeniu przez administracje mogą stać się ogólnodostępne.

Istnieje również możliwość oświecenia niestandardowego - rezygnacji z normalnej drogi przemian rasowych, na rzecz:


  • Wampir - szczególnie narażona na słońce rasa - nie ginie od niego, jednak otrzymuje obrażenia. Możliwa dla człowieka, krasnoluda oraz elfa. Zyskuje umiejętności takie jak: Zarażenie (nadanie wampirycznej klątwy poprzez ugryzienie innej osoby, z pomocą rzutów d20 może ją kontrolować, także kontrola nietoperzy).
    Są dużo szybsze i mądrzejsze (+1 do Zwinności i Intelektu). Wymagane ugryzienie przez drugiego wampira (nie może być śmiertelne), może wystąpić przed poziomem dziesiątym.

  • Wilkołak - rasa, która osiąga swoją pełnię mocy w nocy, szczególnie w pełni. Dostępna dla człowieka, krasnoluda i elfa. Transformacja zwiększa Kondycję i Zwinność (+1). Wilkołak zyskuje umiejętności takie jak: Infekcja (nadanie klątwy lykantropii poprzez silne zadrapanie innej osoby, możliwość kontroli wilków i zainfekowanych przy rzutach d20). Wymagane zadrapanie przez innego wilkołaka (nie może być śmiertelne), może wystąpić przed poziomem dziesiątym.

  • Licz - do tego oświecania rasy potrzeba specjalnego rytuały i wielkiej biegłości w nekromancji. W wyniku zabicia się, a następnie wskrzeszenia, staje się organizmem nieumarłym - póki filakterium (przedmiot, do którego zaklęło się cząstkę duszy) jest cały. Ten stan może osiągnąć każda rasa, która postanowiła podjąć ścieżkę nekromancji. Umiejętność Nieśmiertelny sprawia, że obrażenia zadać mu można tylko poprzez uderzanie w filakterium. Ich siły magiczne zwiększają się o 10.


Ostatnio zmieniony przez @Figar dnia Nie Gru 20, 2020 7:24 pm, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Grywalne rasy Empty
PisanieTemat: Re: Grywalne rasy   Grywalne rasy EmptySob Mar 21, 2020 1:45 am


  • Ludzie
    Bardzo liczna rasa, znajduje się w większości miast na świecie. Wyewoluowali z małp - rasy z innym pochodzeniem często się z tego naśmiewają. Utalentowani na wielu polach, nie posiadają specjalnej umiejętności, jednak zyskują bonus +2 do umiejętności Nabywanych.

  • Strzygoń
    Człowiek, który otrzymał śmiertelną ranę i odkrył w sobie istnienie drugiej duszy - zwiększa ona pasywną spostrzegawczość. Przebudzenie drugiej duszy wpływa na wszystkie umiejętności - zależnie od zdolności, druga dusza może drastycznie zwiększyć siłę fizyczną, umiejętności magiczne, wytrzymałość, połączenie z bóstwem czy nawet ostrość widzenia. Tacy ludzie mają bonus +4 do wybranej statystyki.



Ostatnio zmieniony przez @Figar dnia Nie Gru 20, 2020 7:24 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Grywalne rasy Empty
PisanieTemat: Re: Grywalne rasy   Grywalne rasy EmptySob Mar 21, 2020 1:46 am


  • Elfowie
    Dumna i wyniosła rasa, do innych gatunków często odnosi się wręcz rasistowsko. Normą dla nich jest żyć trzysta lat - jednak również dojrzewanie zajmuje im czterokrotnie więcej czasu, niż ludziom. Z zasady są wegetarianami, nie jedzą też za dużo, stąd ich smukła sylwetka - ona, a także zazwyczaj białe włosy - dodają królewskich rys nawet elfickim wieśniakom. Mimo wyniosłości, kochają naturę. Przedstawiciele tej rasy otrzymują umiejętność Długowieczny - umrą tylko po otrzymaniu ran, a także otrzymują prosty przedmiot magiczny na start.

  • Najada
    Elfy są także opiekunami przyrody - kobiety związane są z wodą, więc zostają najadami. Potrafią czerpać siły z wody - im więcej jej jest, tym są silniejsze. Posiadają umiejętność Wodny Znachor - mogą zasklepiać rany z użyciem wody. Najady to przynajmniej 150-cioletnie elfki, które pokonały wodospad, płynąc w górę. Otrzymują bonus +2 do Charyzmy.

  • Alseid
    Jedynie męski elf może się nim stać - są to panowie lasów. Przyspieszają wzrost roślin, potrafią obudzić drzewa ze snu - one wspierają w walce. Jest to umiejętność Leśny Dziad - w zamian za Magię mogą wydawać roślinom rozkazy. Potrafią także zrozumieć język zwierzą i nie przepuszczą zbrodni przeciw naturze. A o zbrodni wiedzą zawsze. Alseidami zostają jedynie te elfy, które żyły co najmniej 150 lat i zdobyły zaufanie lasu. Otrzymują bonus +2 do Kondycji.



Ostatnio zmieniony przez @Figar dnia Nie Gru 20, 2020 7:25 pm, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Grywalne rasy Empty
PisanieTemat: Re: Grywalne rasy   Grywalne rasy EmptySob Mar 21, 2020 1:47 am


  • Krasnoludy
    Często gnuśni i grubiańscy, jednak najbardziej honorowi z ras. Najwyżsi dorastają 1,6 metra, żyją zwykle do dwustu lat. Otrzymują umiejętność Górnik - potrafią widzieć w ciemności, a rozległa wiedza na temat minerałów pozwala im delikatnie zmiękczać przedmioty poprzez dotyk.

  • Obsydianowiec
    Chodzą słuchy, że tylko szaleniec nim zostanie. Najbardziej żądni mocy krasnoludowie udają się do czeluści wulkanów, gdzie żyją pozostałości po starożytnych czarodziejach; magmowe golemy. Śmiałek, lub zwykły szaleniec, musi zdobyć jego serce - a następnie wrzucić do złotego kotła ze stalą najwyższej próby. O ile jeden na stu krasnoludów przeżyje, dopiero wtedy staje przed trudnością - musi wylać na swoje ciało całą zawartość kotła. Jeżeli zniesie cały ból, magia zawarta w sercu golema zmienia jego ciało w obsydian. Jego ciało nie pali się, nawet włosy, wszystko zastyga. Posiadają nie tylko wielką wytrzymałość, ale i siłę - rdzeń kotła, który służył do przemiany, nasiąka sercem golema. Krasnolud, wijąc się w agonii, podświadomie bije w minerał złotem - tworzy tak magiczny młot, który jednym uderzeniem (które musi się naładować) może rozerwać ziemię. Oprócz tego, siła serca golema nasyca umysł krasnoluda wiedzą, która zdradza mu tajniki tworzenia przedmiotów magicznych. Oprócz młota, zyskują stały bonus +3 do obrony.



Ostatnio zmieniony przez @Figar dnia Nie Gru 20, 2020 7:25 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Grywalne rasy Empty
PisanieTemat: Re: Grywalne rasy   Grywalne rasy EmptySob Mar 21, 2020 1:48 am


  • Orkowie
    Bardzo umięśniona rasa z długą tradycją walki. Potrafią walczyć zarówno wymagającą bronią, jak i gołymi rękoma. Często impulsywni i agresywni. Posiadają umiejętność Pasja Krwi, która pozwala im uleczyć trzy Punkty Życiowe podczas walki.

  • Ogr
    Dużo większy i silniejszy od orka. Jego dolne kły wyrastają w przerażające sposób. Zyskuje umiejętność Regeneracja - jeżeli utraci, przykładowo, rękę, może ją odzyskać, jedząc rękę innej osoby - musi się to jednak zgadzać wagowo. Otrzymuje bonus +1 do Kondycji i +2 do Punktów Życiowych. Nie istnieje wiele ogrów - czasem zostają szefami bandytów, jednak to rzadkość. Niewielu zna sekret przemiany - należy zjeść całe ciało potężnego maga. Magia, która zamieszkiwała jego ciała przez lata, zwiększa siłę orka.



Ostatnio zmieniony przez @Figar dnia Nie Gru 20, 2020 7:30 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Grywalne rasy Empty
PisanieTemat: Re: Grywalne rasy   Grywalne rasy EmptySob Mar 21, 2020 1:49 am


  • Nagi
    Rasa wężoludzi. Żyją w podwodnych miastach lub w rzekach, rzadko w miastach naziemnych. Posiadają umiejętność Uroboros - potrafią wytworzyć każdą truciznę, czasem jednak produkcja wymaga większej ilości składników, a także posiadają termolokację, która pozwala im na lokalizację źródło ciepła poprzez użycie języka.

  • Gorgon
    Po zrzuceniu skóry przez nagę, jej ciało przechodzi bolesne przemiany. Rośnie jej ilość rąk - do sześciu - a włosy zmieniają się w węże. Jej skóra nadal jej pokryta łuskami, jednak nie są tak widoczne. Posiada umiejętność Petryfikacja - poprzez minutowy kontakt wzrokowy może zmieniać istoty żywe w kamień. Otrzymują bonus +2 do Intelektu.



Ostatnio zmieniony przez @Figar dnia Nie Gru 20, 2020 7:32 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
@Figar
Admin



Liczba postów : 286
Join date : 07/03/2020

Grywalne rasy Empty
PisanieTemat: Re: Grywalne rasy   Grywalne rasy EmptySob Mar 21, 2020 1:52 am


  • Slime'y
    Inaczej "gluty", "dopplegangery" czy też "mazie". Glutowate istoty pochodzące z Mrocznych Mokradeł, które są częścią Puszczy Barońskiej. Różnokolorowa (choć zazwyczaj fioletowa) breja w której widać wiele żółtych pustych oczu. Jest w stanie przybrać inną postać, jednak osobniki zwykle wolą trzymać się pierwotnej. Niewiele wiadomo o zwyczajach, czy zachowaniach tej rasy gdyż większość osobników jest zbyt prymitywna. Ich rozmiary są zależne od tego, ile pochłonęły. Małe slime'y mogą być trzymane w butelce po alkoholu.
    Slime'y jako jedyne nie posiadają ani klasy, ani oświecenia. Ich siła polega na zdolności do adaptacji. Im wyższy poziom posiadają, tym więcej umiejętności są w stanie przyswoić (pierwszy poziom to dwie, każdy następny poziom daje dodatkowe dwa miejsca).
    Ten gatunek jest bardzo zagadkowy, jednak posiadamy pewne informacje na temat śluzów:
    Spoiler:

    Slime'y mają szereg zróżnicowanych umiejętności:
    Doppelganger - przybierasz postać humanoidalnej rasy (musi być to osoba lub zwierzę, które kiedyś pochłonąłeś), kontakt z wodą przywraca cię do normalnej postaci
    Ciekłe Ciało - twoje ciało staje się jeszcze bardziej płynne niż zwykle, pozwala przenikać przez szpary i tym podobne podobne
    Bojowe Ciało - umożliwia przekształcanie części ciała w bronie, które zostały poprzednio pochłonięte
    Pochłanianie - umiejętność do pochłaniania przedmiotów martwych, oprócz ciał. Zależnie od rzutu kostką 1d20, może mieć różne efekty:
    1 - brak broni
    2-5 - jedna walka
    6-10 - dwie walki
    11-15 - cztery walki
    16-19 - broń zostaje na zawsze
    20 - broń na zawsze + bonus do statystyki ataku
    Pożarcie - pożeranie nieprzytomnej istoty, lub stworzenie o małych rozmiarach (np. mysz), a jej ciało jest rozpuszczane w kwasach. W ramach wchłaniania istnieje możliwość wykonania rzutu 1d20, który zadecyduje, co zostało pochłonięte:
    1 - nic
    2-5 - udawanie głosu pożartej osoby + 1 punkt do statystyki (brany z tej statystyki, którą ofiara miała największa)
    6-10 - uzyskanie wyglądu ofiary + 3 punkty statystyki
    11-14 - umiejętność specjalna
    15-19 - 2d6 na ilość punktów statystyk
    20 - pewne 8 punktów statystyk z jednej ze statystyk wiodących
    Efekty nie kumulują się, ale jeżeli slime wyrzuci np. 15, może wybrać nagrodę za rzut z liczb, które są mniejsze (np. uzyskanie wyglądu ofiary + 3 punkty statystyk)
    Rozdzielenie - kiedy punkty życiowe spadną do zera, rozdzielasz się na mniejsze części, woda i piach są wymagane do odnowienia
    Pociski Glutowe - atak dystansowy związany z podzieleniem swojego ciała. Przy 1 w rzucie 1d20, utrata statystyki, umiejętności lub jednej postaci, którą można przybrać
    Trujący Glut - ciało jest trujące i po umieszczeniu małej porcji (np. w czyimś jedzeniu) może zabić, uśpić lub wywołać szaleństwo
    Przyczepność - przyczepność ciała do każdej nawierzchni i większości rzeczy
    Ślizg - użycie śluzu do wykonania ślizgu, teren, na którym został śluz, zostaje śliski i zmniejsza przyczepność wrogów
    Okrycie Ochronne - pożerasz sojusznika, jednak zamiast go trawić, chronisz go w sobie (sojusznik nie może atakować, obrażenia otrzymuje slime, jednak tylko 1/2. Ataki slime'a również wynoszą 1/2)
    Uzdrawiający Glut - wykorzystanie leczących zdolności slime'a

    Informacje mechaniczne dotyczące umiejętności:
    Każde użycie umiejętności przez slime'a kosztuje 1 punkt Magii lub Energii (specjalna statystyka, 2 Kondycji = 1 Energii). Slime nie posiada klasy, jednak może rozdać sobie 15 punktów w statystykach wiodących.



Ostatnio zmieniony przez @Figar dnia Pią Maj 01, 2020 5:35 pm, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry Go down
https://circulos.forumpolish.com
Sponsored content





Grywalne rasy Empty
PisanieTemat: Re: Grywalne rasy   Grywalne rasy Empty

Powrót do góry Go down
 
Grywalne rasy
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Niegrywalne rasy
» Kraje grywalne
» Kolejne kraje grywalne

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Svensztyk :: Organizacja forum :: Zbiór wiedzy-
Skocz do: