1. Podstawy Podstawowym filarem systemu finansowego będą różne waluty. Każda miałaby inną wartość, więc znalezienie jakiegoś skarbu lub zapłata w jakiejś walucie nie musi wiązać się od razu z bogactwem. Waluta Karwnoru, floren karwnorski, lub po prostu floren, z racji pozycji centrum finansowo-handlowego miasta jest uznawana za walutę międzynarodową. To oznacza że w krajach akceptujących floren lokalni handlarze będą mogli, ale nie będą musieli, przyjmować zapłaty w tych właśnie florenach. Będą też w tych krajach występować miejsca do wymiany walut. Dla uproszczenia floren karwnorski będzie najsilniejszą walutą. Warto będzie je wymieniać na waluty kraju do którego się udajemy by mieć rezerwę z pewnością akceptowanej w tym kraju waluty. Będą pewne kraje które albo nie będą używać żadnej waluty, albo nie będzie można jej kupić - wtedy trzeba będzie albo ją zdobyć, albo oprzeć się na handlu wymiennym. Dodanie walut i to o konkretnych wartościach wydatnie zwiększy flavor gry i świata i da większe możliwości dla questów i role-playu. Ze strony graczy jedyne co należy zrobić to zmienić w ekwipunku sztuki złota na floreny/floreny karwnorskie i potem stosować tej terminologii.
2. Banki Walutę zmieniać się będzie w banku. Do strony każdego będzie stale doczepiona informacja z wartością tych walut względem florena karwnorskiego. Ta wartość, wraz ze zmianami zachodzącymi w świecie, może się zmieniać. Wymiana waluty będzie wyglądać następująco: Gracz deklaruje chęć wymiany waluty (tylko z florena na walutę obcą, lub z waluty obcej na florena, nie z waluty obcej na inną obcą z racji skomplikowanego obliczenia) oraz ilość pieniędzy które chce zmienić. Następnie rzuca kostką 1d10. Wynik będzie procentem sumy którą zabierze dla siebie bank w ramach prowizji. Prowizja odliczana jest od już przeliczonej sumy.
W bankach można też przechowywać pieniądze. Jeśli mamy ich dużo, bank da nam dla nich bezpieczne miejsce, co uchroni gracza od strat np w wyniku kradzieży. Nie będzie to system skomplikowany - wystarczy wpisać w ekwipunku sumę z nawiasem (zdeponowane w banku X). Za każdym razem gdy wpłacamy sumę do banku, ten pobiera również opłatę, gracz rzuca 1d5 i odejmuje uzyskany procent od sumy na koncie. Opłata będzie pobierana przy wpłacie, a nie wypłacie, ponieważ inaczej byłoby to problematyczne żeby wypłacić konkretną, precyzyjną, zaplanowaną kwotę.
3. Waluty
Podstawowe waluty i cena we florenach za jedną jednostkę waluty
-Dukat admieński: 0,73 florena
-Gryf srebrny (arwardzki): 0,60 florena
-Lew złoty (Erlaendzki): 0,05 florena
1 floren=
-1,36 dukata
-1,6 gryfa
-20 lwów
W grze pozostaje miejsce na wiele innych walut które można dodawać wraz z rozszerzaniem się lore. Talary, forinty, korony, bizanty, marki, można dodać masę. Kaldorn nie posiada swojej waluty, jest uzależniony od dukata admieńskiego. Wyższe Królestwo Ellaneth posiada swoje własne monety ale z racji wojowniczego i izolacjonistycznego usposobienia jest ona niedostępna poza ich krajem. Pozycja Imperium Sachdiry do ustalenia z twórcą. Po przyjęciu zedytuję karty dodanych państw dodając do nich waluty. Dodam też pierwszy bank.